Juniorisarjan kummi ON Liedon Säästöpankki. Juniorisarjan palkinnon arvo on 1500 euroa.

Juniorisarjan kummi, Liedon Säästöpankki.

Juniorisarjan kummi, Liedon Säästöpankki.

ILMOITTAUTUMINEN

Juniorisarjaan voivat osallistua 1988 ja sen jälkeen syntyneet suunnittelijat ja suunnittelijaparit. 

Kilpailu on avoin niin alan ammattilaisille kuin opiskelijoillekin. Juniorisarjaan osallistuminen on maksutonta. Kilpailuun ilmoittautuminen on avattu 1.1.2019 ja kilpailutöiden toimittaminen on tehtävä maanantaina 21.1.2019 kello 23.59 mennessä.

Ilmoita työsi tästä!

Briiffi

Mikä on Liedon Säästöpankki

Liedon Säästöpankki on v.1895 perustettu Suomen toiseksi suurin Säästöpankki ja osa Säästöpankkiryhmää. Missiomme on edistää säästäväisyyttä ja asiakkaidemme taloudellista hyvinvointia lähellä asiakasta. Tahdomme olla asiakkaidemme talouden huippuosaajia, haluamme katsoa asiakkaamme taloutta kokonaisvaltaisena pakettina, ei vain yksittäisenä lainana tai säästämisen tuotteena. Tämä kokonaisvaltaisuus erottaa meidät muista pankeista. Samoin meidät erottaa se, että asiantuntijoillamme on suorat puhelinnumerot, joista asiakas saa hänet kiinni – henkilökohtaiset yhteystiedot ovat ylipäätäänkin näkyvillä kotisivuillamme.

Taustaa

Maksuhäiriömerkintöjen määrä nuorten keskuudessa kasvaa. Myös tietämättömyyttä talousasioista on paljon. Raha-asioiden hoitamisen malli tulee pitkälti nuoren kotoa ja jos kotona ei puhuta raha-asioista, ei ole säästetty tai olla kiinnostuneita talousasioiden suunnittelusta tulevaisuuden varalle, jää nuoren lähtökohdat helposti heikoiksi. Tahdomme tasata nuorten mahdollisuuksia hoitaa omat raha-asiansa onnistuneesti perhetaustasta huolimatta ja jakaa tietoa miten jo pienistä rahoista kannattaa aloittaa säästäminen (esim. ASP, jotta ensimmäiseen omaan asuntoonkin tarvittava omarahoitusosuus tulee ”helpommin” kasaan kun säästäminen on aloitettu ajoissa) ja miten tärkeää on miettiä tulevaisuuttaan myös raha-asioiden kannalta.

Haasteemme

Raha-asiat koetaan helposti harmaana, tylsänä asiana – välttämättömänä pahana. Mietitään myös, ettei esim. opiskelijalla ole varaa säästää. Asioiden annetaan mennä omalla painollaan, eletään kädestä suuhun ja yllättävässä rahantarpeessa turvaudutaan helposti helpolta vaihtoehdolta kuulostavaan pikavippiin. Kuitenkin, kun putken pää saadaan auki ja tietoa lisättyä nuorelle, näkee moni raha-asiat huomattavasti mielenkiintoisempana asiana ja löydetään mahdollisuudet, joilla vaikkapa säästäminen onnistuu pienistäkin tulovirroista.

Mutta miten nuoret saadaan kiinni? Tuntemattomaan numeroon ei vastata puhelmitse, ei vaikka vaihtaisimme 010-alkuisen numeron kännykkänumeroksi. Sähköpostia ei käytetä kovinkaan laajasti ja vaikka lähettämämme viesti huomattaisiin, tulisiko se luettua. Facebook tai tämän tyyppiseen viestintään sopiva muu some-kanava ei ole kovinkaan yleisesti käytössä. Mitä kautta tavoitamme nuoren? Minkälainen viesti toimii teidän mielestänne? Miten saamme nuoren tulemaan esim. Oman Talouden Tuokioon, jossa käymme hänen tulevaisuuden suunnitelmiaan läpi ja autamme löytämään hänelle sopivia tapoja hoitaa raha-asiat mahdollisimman hyvin ja herätämme kiinnostuksen näihin asioihin? Tähän etsimme nyt teidän näkemystänne. Oman talouden suunnittelu kun on tärkeää ja on tärkeää miettiä mitä itse haluaa tulevaisuudeltaan, mihin asioihin tarvitaan taloudellista panostusta ja miten nuo asiat pystyy saavuttamaan.

Bränditaustaa

Liitteenä on brändikäsikirjamme. Taustaksi myös Tahdon asialla –konseptimme. Aloitimme Tahdon asialla –aikakauden tammikuussa 2018 ja sen ideana on kannustaa luopumaan sinänsä mukavista, mutta kuitenkin höttöisistä unelmista ja siirtymään tahtomaan ja toteuttamaan tahtojaan. Meidän tehtävänämme pankkina on tukea asiakkaitamme heidän tahdoissaan ja olla mahdollistamassa niitä. Tästä pääset katsomaan motivaatiofilmimme.