Vuoden MainoS -kilpailu


Aika muistella menneitä! Kaiva naftaliinista vuoden 2018 parhaat suoritukset ja jätä kilpailutyösi Vuoden Mainos -kilpailuun 21.1.2019 mennessä. 

Vuoden Mainos -kilpailussa on neljä kategoriaa ja junioriluokka. Kilpailun tarkoituksena on nostaa seudun designin ja markkinointiviestinnän luovaa tasoa palkitsemalla onnistuneimmat työt ja niiden tekijät. 

Vuoden Mainos on Markkinointiliiton järjestämä kilpailu Turun talousalueella suunnitellulle, tuotetulle tai keskeisesti sinne kohdennetulle designille tai markkinointiviestinnälle.

Nimestään huolimatta kilpailuun voi osallistua myös palvelu- tai tuotemuotoilun ansioilla. Tai vaikka oivaltavalla logolla. 

Yksi työ voi osallistua yhteen, kahteen, kolmeen tai kaikkiin neljään sarjaan. Kilpailutyön ilmoittaminen yhteen sarjaan maksaa 150 €, kahteen sarjaan 200 €, kolmeen sarjaan 250 € ja kaikkiin neljään sarjaan 300 €. Juniorisarja on maksuton. Kaikki hinnat alv. 0 %.

 

Kilpailun sarjat

Vuoden Mainos -kilpailussa on neljä kilpasarjaa sekä juniorisarja.

Ikoni_Oivallus.png

1. Paras oivallus

Työt, joiden idea erottuu edukseen. Kategoriassa voi pärjätä yhtä hyvin integroidulla kampanjalla kuin ovitarrallakin, kunhan kekseliäisyys, luovuus ja yllättävyys säväyttävät.

Ikoni_Totetus.png

2. Paras toteutus

Tuotokset, joissa näkyy käsityöläisen ylpeys – oli kyse sitten visuaalisuudesta, tekstinikkaroinnista tai vaikka datan käytöstä. Kategoriassa palkitaan työt, joissa viimeisinkin yksityiskohta on hiottu äärimmilleen.

Ikoni_Design.png

3. Paras suunnittelu

Paras konsepti, toimivin ja kaunein tuote, unohtumaton visuaalinen ilme, logo tai merkki. Kaikki, minkä päälle voi kirjoittaa sanan design eri etuliittein.

Ikoni_Tulos.png

4. Paras tulos

Toimenpiteet, jotka saavuttivat tai jopa ylittivät tavoitteensa – oli kyse sitten myynnistä, mielikuvista, huomiosta tai tykkäyksistä. Kategoriassa voiton vie työ, jonka seuraukset eivät jätä kylmäksi.

Ikoni_Junior.png

Juniorisarja

Juniorisarjaan voivat osallistua 1988 ja sen jälkeen syntyneet suunnittelijat tai suunnittelijaparit. Kilpailu on avoin niin alan ammattilaisille kuin opiskelijoillekin. Juniorisarjaan osallistuminen on maksutonta.

Tutustu tästä Juniorisarjan briiffiin.

 

Kilpailun säännöt

  1. Vuoden Mainos -kilpailussa on sarjat: Paras oivallus, Paras toteutus, Paras suunnittelu, Paras tulos ja Juniorisarja.
     

  2. Kilpailuun voivat osallistua työt, jotka on julkaistu 1.1.2018–31.12.2018 välisenä aikana. Työt tulee lähettää julkaistussa muodossa.
     

  3. Kilpailutöiden mukaan voi kirjoittaa työhön liittyvän selostuksen. Selostuksessa ei saa mainita tekijöiden tms. nimiä, muutoin teksti poistetaan. Sen tarkoituksena on antaa taustatietoja tuomariston työskentelyä varten. Jos kilpailutyö on moniosainen (esim. kampanja), työn osat tulee nimetä tuomariston työn helpottamiseksi. Jos sähköinen kilpailutyö ei ole enää verkossa, sen linkin pitää olla sellainen, joka ei viittaa tai kerro tekijätoimiston nimeä.
     

  4. Jokaisesta sarjasta parhaiten arvostellut työt valitaan shortlistalle ja kustakin sarjasta valitaan yksi (1) voittaja. Kilpailussa jaetaan palkintoina kunkin sarjan kunniakirjat tuomariston harkinnan mukaan.
     

  5. Tuomaristo on sama kussakin kilpailusarjassa. Tuomaristo esittää arvioinnin voittaneista töistä palkintojenjakotilaisuudessa.
     

  6. Kilpailuun ei tule lähettää originaaliaineistoa. Töitä ei palauteta. Osallistujien tulee niin halutessaan itse vakuuttaa työnsä.
     

  7. Kilpailun järjestäjällä on oikeus järjestää osallistuneista töistä näyttely. Samoin järjestäjällä on oikeus toisintaa kilpailutöitä tapahtuman tiedotus- ja julkistamistoiminnassa korvauksetta.
     

  8. Kilpailutöiden lähettäjä vastaa kaikista töihinsä liittyvistä tekijänoikeuskysymyksistä.
     

  9. Pidätämme oikeudet muutoksiin. Tuomariston tekemät päätökset ovat lopullisia, eikä niihin voi hakea muutosta. Tuomaristo pidättää myös itselleen oikeuden siirtää työn sille paremmin sopivaan sarjaan.

 

Tuomaristo

Tuomaristo valitsee jokaisessa sarjassa yhden voittajatyön. Lisäksi koko kilpailun paras työ – Vuoden Mainos – palkitaan pääpalkinnolla.

Voittajatöiden lisäksi tuomaristo voi jakaa harkinnan mukaan kunniamainintoja kussakin sarjassa.

Päätuomari

Eka Ruola
Toimitusjohtaja, ECD
Hasan & Partners

Tuomarit

Sanna Laakkio
Toiminnanjohtaja
Markkinointiliitto

Tommi Laiho
Toimitusjohtaja
Folk Finland

Minna Koskelo
Tulevaisuusmuotoilija,
yrittäjä ja korkeakouluopettaja

Kasper Strömman
Vuoden graafikko 2013
Sosiaalisen median influensseri

Laura Andersson
Copywriter
Drama Queen Communications

 

Lisätietoja

Lisätietoja Vuoden Mainos -kilpailusta saat sähköpostitse osoitteesta info@vuodenmainostorstai.fi.