Eka Ruola

Eka Ruola

Eka Ruola on hasan & partners -konsernin toimitusjohtaja ja vastaava luova johtaja. Ekalla on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnista, brändin rakentamisesta ja markkinointiviestinnästä. Eka on yksi Suomen palkituimmista luovista johtajista. Ekalla on suuri intohimo luoda voimakkaasti yleistöä osallistavia toimenpiteitä ja tarinankerrontaa. Eka syleilee jatkuvasti maailman tarjoamia uusia mahdollisuuksia ja elää ja hengittää hasan & partnersin mottoa Never Satisfied. Vuonna 2015 Eka valittiin ensimmäisenä suomalaisena mainostoimistoammattilaisena Internationalist-julkaisun Agency Innovator -palkinnon saajaksi.

Päivätyönsä lisäksi Eka toimii Vincit Oyj:n, MTL:n, Aamu Säätiön ja HopLop Oy:n hallituksissa ja on asiakasymmärrystoimisto Frankly Partnersin sekä viestintätoimisto hasan communicationsin hallituksen puheenjohtaja.

 
 
 
Jenni Komulainen

Jenni Komulainen

Jenni Komulainen on palkittu suunnittelija SEKillä. Viimeisimmät asiakkaat (ja ne joiden kanssa hän nykyään eniten puuhaa) ovat Fazer, Valio ja Vianor. Tämän lisäksi hänen pöydällään pyörii paljon vaihtuvia PK-yrityksiä. Yleisesti FMCG -brändien kanssa Jenni on koko pienen työhistoriansa ollut eniten tekemisissä. Tällä hetkellä Jennin päivät täyttyvät pääasiassa erilaisten identiteettien, pakkausten ja visuaalisten konseptien suunnittelusta.

 
 
 
Petteri Kolinen

Petteri Kolinen

Petteri Kolinen on Suomalaisen muotoilun kehittäjä- ja edistämisorganisaatio Design Forum Finlandin toimitusjohtaja ja pitkän linjan teollinen muotoilija, MA. Näyttävän uransa aikana hän on kerännyt kokemusta monilta eri aloilta ja johtanut useiden erilaisten organisaatioiden muotoilutekemistä. Petteri vaikutti Nokialla yrityksen kultavuosina; muotoilijagurulla on yli 20 mallisuojaa puhelimien muotoilussa ja yli 50 muissa tuotteissa. Lisäksi hän on toiminut johtotehtävissä Martelalla ja Nanso Groupilla.

Petterin elämäntehtävä on tuoda luova ajattelu osaksi suomalaista yritysmaailmaa ja lisätä suomalaisten tuotteiden ja palvelujen haluttavuutta muotoilun keinoin. Hän on nälkäinen brändäyksen ja muotoiluajattelun puolestapuhuja, joka valjastaa oman osaamisensa yritysten hyväksi, juurruttaa muotoilun osaksi yritysten strategiaa ja auttaa suomalaisia yrityksiä menestymään.

 
 
 
Ville Ohtonen

Ville Ohtonen

Ville Ohtonen on TBWA\Helsingin copywriter. Ennen TBWA:lle saapumistaan 2016 Ville keräsi kokemusta SEKistä 9 vuoden ajalta ja toimi tätä ennen mm. konseptisuunnittelijana digitoimistossa.

Villen käsitys mainonnasta on poikkeuksellisen laaja-alainen. Hänen työnsä sisältävät satojen tv-mainosten lisäksi VR:n kivimiesten pukemisen KISS-maskeihin, ilmastonmuutoksen torjumisen pelillistävän sovelluksen koululaisille sekä yhdessä mm. Nokian toimitusjohtajan kanssa kirjoitetun digitalisaatiokirjan. Ville onkin kerännyt sekä palkintoja että tuomarointikokemusta niin meiltä kuin maailmaltakin.

Suunnittelijatyönsä ohella Ville on mentoroinut nuoria mainosalan osaajia, kirjoittanut artikkeleita Digitalist Networkiin sekä luennoinut alan oppilaitoksissa.

 
 
 
Mari Tauler

Mari Tauler

Vuoden Mainostorstain ideoinnista ja konseptoinnista vastaa luovan yrittäjäkollektiivin Grundlagen perustaja ja visionääri, toimitusjohtaja Mari Tauler.

Marilla on 20 vuoden työura mainosalalla suunnittelu- ja projektinjohtotehtävistä. Mari on Grand One -voittaja vuodelta 2012 ja tänä vuonna hän on shortlistattuna markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa Effie-kilpailussa. Vuonna 2010 hänen työryhmänsä voitti Nuorkauppakamareiden Eurooppa-palkinnon hiilijalanjälkilaskurin kehittämisellä (Best Enviromental Development Program). Tulevaisuuden lupaukset ovat Taulerin sydäntä lähellä ja hän tekee yhteistyötä mm. Turun Taideakatemian opiskelijoiden kanssa tiivistääkseen oppilaitoksen ja yritysten välistä vuorovaikutusta.

Mari on monipuolinen ja tehokas toimija, joka tarttuu kaikkiin haasteisiin. Marin mottona on "If you want to get something done, give it to a busy mom."

 
 
 
Ari Kivi

Ari Kivi

Ari Kivi on monesti palkittu intohimoinen freelance-suunnittelija, jolla on yli 20 vuoden kokemus mainonnan, luovien konseptien sekä visuaalisten identiteettien suunnittelusta ja toteutuksesta. Tämä Grundlagessa vaikuttava lahjakas AD luottaa kirkkaaseen ideaan, pelkistettyyn kerrontaan ja laadukkaaseen toteutukseen, joka luo aitoa lisäarvoa asiakkaalle ja mielellään myös yleisölle.

Ari saa suurimmat kiksinsä oivaltavasta ja laadukkaasta markkinointiviestinnästä, toisaalta harva asia risoo Aria yhtä tehokkaasti kuin surkea suunnittelu. “Hyvä on erinomaisen vihollinen,” kiteyttää herran tinkimättömän asenteen. Ari kokee mainonnan tekemisen paitsi vastuutehtäväksi myös valtavaksi mahdollisuudeksi; parhaimmillaan sillä muutetaan ihmisten ajattelua, avataan yhteiskunnallista keskustelua ja luodaan ilmiöitä. Siksi Arin rima onkin vähintään Pääskyvuoren linkkitornin korkeudella.

 
 
 
Sari Raunell

Sari Raunell

Sari Raunell on työskennellyt pitkän uran monipuolisissa asiakaspalvelun, hallinnon sekä myynnin ja markkinointiviestinnän tehtävissä. Tällä hetkellä hän toimii Turkulaisen Netello Systems Oy:n sihteerinä. Suomen Markkinointiliiton MARK Turun ryhmän puheenjohtajana Sari on ollut vuodesta 2015.

Myynti, markkinointi ja viestintä ovat olleet jo lapsuudesta asti mukana Sarin elämässä. Mummun kukkamaa tuli myytyä tyhjäksi parissa päivässä, ja lippakioskilla rahat laitettiin ystävien kanssa harkiten kiertoon. Kameran linssin läpi maailma näyttää ihanalta Sarin mielestä. Tästä saavat osansa myös nykyinen kotikaupunki sekä -kaupunginosa Portsa, jotka ovat rakkaita. Sari toimiikin Portsa Ry:n puheenjohtajana ja tuottaa mm. asukasyhdistyksen lehteä ja suosittuja tapahtumia.